Coldplay – Adventure Of A Lifetime 歌詞和訳

 12, 2016 21:10
Maroon 5 - Payphone 歌詞和訳




Turn your magic on, uh me she'd say
魔法をかけてと君は言う
Everything you want's a dream away
願いは夢から醒めること
And we are legends, every day
いつも二人は伝説だって
That's what she told me
そう言ってくれたね

And now I feel my heart beating
いま胸が高鳴ってる
I feel my heart underneath my skin
身体の奥底に感じる
Oh yeah I feel my heart beating
そう胸が高鳴ってる
'Cause you make me feel
君のおかけで感じられるから
Like I'm alive again
生き返ったんだ*1
Alive again
生き返ったんだ
Oh, you make me feel
君のおかけで感じられる
Like I'm alive again
生き返ったんだ

Said I can't go on, not in this way
行けないよ、その道は
I'm a dream that died by light of day
僕は日の光にやられた夢だから
Gonna hold up half the sky and say
空を半分つかまえて言おう
Only I own me
僕は僕のものだ*2

And now I feel my heart beating
いま胸が高鳴ってる
I feel my heart underneath my skin
身体の奥底に感じる
Yeah I feel my heart beating
そう胸が高鳴ってる
'Cause you make me feel
君のおかげで感じられるから
Like I'm alive again
生き返ったんだ
Alive again
生き返ったんだ
Oh you make me feel
君のおかげで感じられる
Like I'm alive again
生き返ったんだ

Turn your magic on, to me she'd say
魔法をかけてと君は言う
Everything you want's a dream away
願いは夢から醒めること
Under this pressure, under this weight
このプレッシャー、重圧の中で
We are diamonds taking shape
僕達は形作られたダイアモンド
We are diamonds taking shape
僕達は形作られたダイアモンド

If we've only got this life
一度きりの生命なら*3
This adventure, oh then I
この冒険のあと僕は
If we've only got this life
一度きりの生命なら
You'll get me through, oh
また会えるよ
If we've only got this life
一度きりの生命なら
This adventure, oh then I
この冒険のあと僕は
Wanna share it with you
君に伝えたいんだ
With you, with you
君に、君に

Let's go for now yeah!
Sing it!
さあ歌おう!


*1 feel like I'm alive again: 直訳は「また、生きてると感じられる」です。
死ぬかと思ったけど君にまた会えた、ああ、俺生きてるんだな~。そんな歌です
*2 Only I own me: 僕だけが僕を所持している、つまり言いたいことは
「僕は僕の自分の好きにやる」です
*3 If we've only got this life: 「この命しか持ってないなら」=人生1度だけ。


Coldplayは新曲もオシャレですね。
MVの出来がとにかく凄いです。ドンキーコングみたい。笑

歌はかなりストレートな内容で、元々飛行機でアフリカに行く途中
砂嵐にあって死ぬかと思った体験がベースになっているそうです。
だから、「君のおかけでまた生きてるって感じられる」んですね。
いいな~。そういう関係って素敵です。


Related Entries

COMMENT 1

-  2017, 03. 26 [Sun] 20:57

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

WHAT'S NEW?