Steps - One for Sorrow 歌詞和訳

 07, 2011 00:59
Steps - One for Sorrow



I wanted your love
あなたの愛がほしかったわ
But look what it's done to me
だけど、それは何をしてくれたかしらね*1
All my dreams have come to nothing
私の夢は全て、無意味になってしまったわ
Who would have believed?
誰が予想できたかしら?
All the laughter that we shared would be a memory
私たちが共に笑った日々が、思い出になってしまうなんて
I cannot count the tears you've cost me
あなたのせいで数え切れないほど泣いたわ
If I could have seen
一目見れたらなんて

And do you ever think of me
あなたは、私のことを考えたり
And how we used to be?
あの日々を思い出したりするのかしら?

[Chorus:]
Oh, I know you're somewhere else right now
あぁ、分かるわ、貴方は今どこかで
And loving someone else no doubt
違う誰かを愛しているのね、きっと
Well I'm one for sorrow
ねえ、私は悲しみに暮れるの
Ain't it too too bad?
それは、それはひどすぎないかしら?
Are you breaking someone else's heart?
あなた、誰かさんを傷つけてるんじゃない?
'Cos you're taking my love where you are
だって私の愛は今もあなたと共にあるから
Well I'm one for sorrow
ええ、私は悲しむだけ
Ain't it too too bad about us
あまりにつらい話じゃないかしら

I wanted your love
あなたの愛がほしかったわ
But I got uncertainty
でもよく分からなかったの
I tried so hard to understand you
あなたを理解しようととっても頑張ったわ
All the good it did me
それは全くの無駄だったけど*2
Now the places that we knew
私たちが過ごした場所は今
Remind of how we were
思い出させるの、あの頃を
Everything is just the same
全てはあの頃のままよ
But all I feel is hurt
だけど、胸の痛みしか感じないの

And do you ever think of me
あなたは、私のことを考えたり
And how we used to be?
あの日々を思い出したりするのかしら?

[Chorus:]*3


今回はStepsの切ない名曲、One for Sorrowです。
シンプルな詞ですが、以下解説。

*1 But look what it's done to me
→(直訳)貴方との愛が私に何をしたか見てよ
→(意味)貴方との愛は辛い思い出
似た表現で、子供が場をめちゃめちゃにすると、
"Now look what you've done!"(見ろ!何だこれは)とか言ったりします。

*2 All the good it did me
これはit did me all the goodの倒置で、
私のためになる→倒置→私のためになった?いえ、ないわね
となりますね。




Related Entries

COMMENT 0

WHAT'S NEW?