My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade 歌詞和訳

 21, 2012 00:56
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade 歌詞和訳



When I was a young boy
俺がガキだった頃
My father took me into the city
親父が街に連れてってくれた
to see a marching band
マーチングバンドを見るために

He said son when you grow up
親父は言ったさ、お前が大人になったら
Would you be the saviour of the broken
弱った者や
The beaten and the damned?
敗北した者、堕ちた者の救いになるのかと

He said will you
親父は続けた、お前は
Defeat them
勝てるのか
Your demons
お前自身の悪魔や
And all the non-believers,
信じぬ者達、
the plans that they have made?
奴らが企てた計画に、と

Because one day
何故ならいつかは
I'll leave you
俺はお前に
A phantom
精霊を残し
To lead you in the summer
夏の中
To join The Black Parade
お前をブラックパレードに連れて行く

When I was a young boy
俺がガキだった頃
My father took me into the city
親父が街に連れてってくれた
to see a marching band
マーチングバンドを見るために

He said son when you grow up
親父は言ったさ、お前が大人になったら
Would you be the saviour of the broken
弱った者や
The beaten and the damned?
敗北した者、堕ちた者の救いとなるのかと

Sometimes I get the feeling
時々感じるのさ
She's watching over me
彼女が俺を見守ってんじゃないかって
And other times I feel like I should go
そうじゃない時は行かなきゃって思うんだ
And through it all
そして全てを駆け抜ける
The rise and fall
上昇と下降
The bodies in the streets
通りの屍達
And when you're gone we want you all to know
貴方が逝ったら皆に知ってほしいんだ

We'll carry on
俺達は進み続ける
We'll carry on
俺達は進み続ける
And though you're dead and gone believe me
貴方は死に、逝ってしまったけど信じてくれ
Your memory will carry on
貴方の記憶は生き続ける
We'll carry on
俺達は進み続ける
And in my heart I can't contain it
心の中には抑えられない
The anthem won't explain it
聖歌なんかじゃ伝わらない

A world that sends you reeling
貴方を死の夢で
From decimated dreams
困惑させるこの世界
Your misery and hate will kill us all
貴方の苦痛と憎悪は全てを滅すだろう

So paint it black
だから黒く染めろ
And take it back
そして思い出せ
Let's shout it loud and clear
大きくはっきり叫ぼうぜ
Defiant to the end we hear the call
反抗の果てに俺達は声を聞く

To carry on
進み続けろと
We'll carry on
俺達は進み続ける
And though you're dead and gone believe me
貴方は死に、逝ってしまったけど信じてくれ
Your memory will carry on
貴方の記憶は生き続ける
We'll carry on
俺達は進み続ける
And though you're broken and defeated
貴方は弱り、敗北したけど
Your weary widow marches
貴方の疲れきった妻は

On and on we carry through the fears
進み行き俺たちは恐怖を乗り越える
Disappointed faces of your peers
友は落胆した顔を見せる
Take a look at me
俺を見てみろ
'Cause I could not care at all
だって俺は気にすら出来なかったんだ

[Repeat:]
Do or die
挑むか死か
You'll never make me
俺は従わねえ
Because the world
だって世界に
Will never take my heart
俺の心は奪われない
Go and try
行け挑め
You'll never break me
俺は挫けねえ
We want it all
全てが欲しい
We wanna play this part
このパートを弾きたいんだ

I won't explain
説明も
Or say I'm sorry
謝罪もしない
I'm unashamed
恥なんてねえ
I'm gonna show my scar
この傷痕を見せてやる
Give a cheer
声援を
For all the broken
全ての挫けし者達へ
Listen here
聞くがいい
Because it's who we are
それが俺達だから

I'm just a man
俺はただの男さ
I'm not a hero
英雄じゃない
Just a boy who had to sing this song
この歌を歌わねばならなかった、それだけのガキさ
I'm just a man
俺はただの男さ
I'm not a hero
英雄じゃない
I don't care!
そんなことはどうだっていい!

We'll carry on
俺達は進み続ける
We'll carry on
俺達は進み続ける
And though you're dead and gone believe me
貴方は死に、逝ってしまったけど信じてくれ
Your memory will carry on
貴方の記憶は生き続ける
We'll carry on
俺達は進み続ける
And though you're broken and defeated
貴方は弱り、敗北したけど
Your weary widow marches on
貴方の疲れきった妻は行き続ける

[Repeat:]


My Chemical Romanceよりメチャかっこいい一曲を。
訳の言葉遣いは歌の雰囲気に合わせたつもりです(笑)
これ、サビのyou(貴方)ってのは父親を表してるんですね。
父の死と、それを胸に前へと進み続ける男の歌みたいです。

ちなみにこのアルバムは一つの物語になっています。
物語の中では主人公がいよいよ死ぬ時の歌で、手向けの歌になります。
そう思うとMVも感動二倍です。

良かったらこの曲だけではなく、↓も聴いてみると深みが増しますよ~。

<<同じアルバムの和訳リンク>>
This Is How I Disappear 別れは狂気へと
The Sharpest Lives: 酒、ドラッグ、死への階段
Welcome to The Black Parade: 死にゆく貴方への手向け
House of Wolves: 地獄へようこそ




 
Related Entries

COMMENT 5

-  2014, 08. 30 [Sat] 19:19

とても役に立ちました

Edit | Reply | 

オールドバレー  2014, 09. 23 [Tue] 12:32

この曲めっちゃ好きです!
やべっちFCのBGMに使われていて、それでかっこいいなあと思い好きになりました

Edit | Reply | 

EHK  2016, 03. 09 [Wed] 00:26

Re: タイトルなし

ありがとうございます。表面的なノリの良さと歌詞の深さが、やっぱマイケミが天才なところですね!

Edit | Reply | 

-  2016, 10. 13 [Thu] 21:21

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

-  2017, 05. 12 [Fri] 14:06

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

WHAT'S NEW?