Santana feat. Chad Kroeger - Into the Night 歌詞和訳

 31, 2011 21:51
Santana feat. Chad Kroeger - Into the Night 歌詞和訳



Like a gift from the heavens
天からの贈り物のように
it was easy to tell
すぐに分かったさ
It was love from above that could save me from hell
俺を地獄から救える天よりの愛だったんだ
She had fire in her soul
あの子は魂に火を灯してた
it was easy to see
すぐに分かったよ
How the devil himself could be pulled out of me
どうやって俺から悪魔が引き離されたかは
There were drums in the air as she started to dance
あの子が踊りだしたらドラムの気配がした
Every soul in the room keeping time with their hands
この部屋の魂はみんな手拍子を取り*1
And we sang...
そして俺たちは歌った…

[Chorus:]
Ay oh ay oh ay oh ay
エイオーエイオーエイオーエイ
And the voices rang like the angels sing
天使の歌のように声は響いて
We're singing...
歌ってるんだ…
ay oh ay oh ay oh ay
エイオーエイオーエイオーエイ
And we danced on into the night
そして俺たちは夜更けまで踊った
Ay oh ay oh Ay oh ay oh
エイオーエイオー エイオーエイオー
And we danced on into the night
そして俺たちは夜更けまで踊った

Like a piece to the puzzle that falls into place
パズルの欠片がぴったりはまる*2ように
You could tell how we felt from the look on our faces
俺たちの気持ちなんて顔を見ればわかっただろう
We were spinning in circles with the moon in our eyes
俺たちは月を目に宿しぐるぐる回って
The room left them moving between you and I
この部屋で二人動き続けていた
We forgot where we were and we lost track of time
場所も時間すらも忘れ
And we sang to the wind as we danced through the night
夜通し踊るからって風に歌いかけたんだ
And we sang
そして俺たちは歌った…

[Chorus:]

Like a gift from the heavens
天からの贈り物のように
it was easy to tell
すぐに分かったさ
It was love from above that could save me from hell
俺を地獄から救える天よりの愛だったんだ
She had fire in her soul
あの子は魂に火を灯してた
it was easy to see
すぐに分かったよ
How the devil himself could be pulled out of me
どうやって俺から悪魔が引き離されたかは
There were drums in the air as she started to dance
あの子が踊りだしたらドラムの気配がした
Every soul in the room keeping time with their hands
この部屋の魂はみんな手拍子を取り*1
And we sang...
そして俺たちは歌った…

[Chorus:]*3


*1 keep time with one's hands:手拍子を取る
*2 fall into place:ぴったりはまる


渋い。




Related Entries

COMMENT 2

-  2017, 06. 26 [Mon] 13:05

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

-  2017, 07. 24 [Mon] 16:11

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

WHAT'S NEW?