Aqua - Lollipop (Candyman) 歌詞和訳

 29, 2011 13:20
Aqua - Lollipop (Candyman) 歌詞和訳



Oooh, I am the candyman
俺はキャンディマン*1
Oooh, coming from bountyland
シアワセの国*2から来た
Oooh, I am the candyman
俺はキャンディマン
Oooh, coming from bountyland
シアワセの国から来た

I wish that you were my lollipop
貴方が私のペロペロキャンディならいいのに
Sweet things, I will never get enough
甘い物はいくらあっても足りないもの
If you show me to the sugar tree
砂糖の木を見せてくれたら
Will you give me a sodapop for free
炭酸ジュースもタダでくれるのかしら

Come with me, honey, I'm your sweet sugar candyman (oooh)
一緒に来いよハニー、俺はキミのアマ~い砂糖のキャンディマン
Run like the wind, fly with me to bountyland (oooh)
風のように走り、俺とシアワセの国へ飛び立とう
Bite me, I'm yours, if you're hungry, please understand (oooh)
噛んでくれ、俺は君のもの、お腹が空いてるなら分かってくれよ
This is the end of the sweet sugar candyman
これでアマ~い砂糖のキャンディマンはおしまい

[Chorus:]
Oh my love, I know you are my candyman
この愛よ、知ってるわ貴方は私のキャンディマン
And oh my love, your word is my command
あぁこの愛よ、貴方の言葉は命令なの
Oh my love, I know you are my candyman
この愛よ、知ってるわ貴方は私のキャンディマン
And oh my love, let us fly to bountyland
あぁこの愛よ、シアワセの国へ連れてって

Oooh, you are my lollipop
貴方は私のペロペロキャンディ
Oooh, sugar sugar top
お砂糖の乗った
Oooh, you are my lollipop
貴方は私のペロペロキャンディ
Oooh, sugar sugar top
お砂糖の乗った

I wish that I were a bubble gum
私がバブルガムだったらいいのに
Chewing on me, baby, all day long
一日中私を噛み噛みしてよ
I will be begging for sweet delight
アマ~い快楽をねだるの
Until you say "I am yours tonight"
今夜俺はお前のものって言ってくれるまで

Come with me, honey, I'm your sweet sugar candyman (oooh)
一緒に来いよハニー、俺はキミのアマ~い砂糖のキャンディマン
Run like the wind, fly with me to bountyland (oooh)
風のように走り、俺とシアワセの国へ飛び立とう
Bite me, I'm yours, if you're hungry, please understand (oooh)
噛んでくれ、俺は君のもの、お腹が空いてるなら分かってくれよ
This is the end of the sweet sugar candyman
これでアマ~い砂糖のキャンディマンはおしまい

[Chorus:]
[Chorus:]

Oooh, I am the candyman
俺はキャンディマン
Oooh, coming from bountyland
シアワセの国から来た
Oooh, I am the candyman
俺はキャンディマン
Oooh, coming from bountyland
シアワセの国から来た

Coming from bountyland
シアワセの国から来た

[Chorus:]

Oooh, you are my lollipop
貴方は私のペロペロキャンディ
Oooh, sugar sugar top
お砂糖の乗った
Oooh, you are my lollipop
貴方は私のペロペロキャンディ
Oooh, sugar sugar top
お砂糖の乗った


*1 Candy man:飴屋。ドラッグ売りの隠喩で、
またアマ~い男(性的快楽を求める男)を意味する。
*2 Bounty land:直訳で「博愛の/豊穣の地」。
ネイティブの解釈では、クスリが溢れるほどある場所
あるいはセックスのできる場所と受け取れるらしい。


これはもうどう見てもpinkな歌。
砂糖の木を見せてくれたらジュースもくれ、とか発想がヤバイです。
でもメロディが病み付きになりますね。




Related Entries

COMMENT 7

蛸  2012, 08. 31 [Fri] 06:27

bounty landってそういう意味だったんですね!
参考になりました

Edit | Reply | 

-  2015, 05. 20 [Wed] 21:15

youtubeのAMVで曲を知ってなんとなくかわいい歌だなーって思ってたらそんなこと歌っていたんですね(笑)

Edit | Reply | 

EHK  2016, 03. 09 [Wed] 00:30

Re: タイトルなし

AQUAはポップに見せかけて色々ぶっこんでくるので、訳した私もこわかったです(笑)

Edit | Reply | 

-  2017, 05. 11 [Thu] 01:49

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

-  2017, 06. 26 [Mon] 16:55

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

-  2017, 07. 13 [Thu] 09:50

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

-  2017, 07. 28 [Fri] 12:09

Comment is pending approval.

Comment is pending administrator's approval.

Edit | Reply | 

WHAT'S NEW?