The Killers - Somebody Told Me 歌詞和訳

 25, 2012 00:40
The Killers - Somebody Told Me 歌詞和訳



※ページ下部に歌詞の解説あり

Breaking my back just to know your name
お前の名を知るために必死さ*1
Seventeen tracks and I've had it with this game
17の行路を進みこのゲームで手に入れたんだ

I'm breaking my back just to know your name
俺はお前の名を知るために必死さ
But heaven ain't close in a place like this
でも天国はこんな所より遥か遠くなんだ
Anything goes but don't blink you might miss
何でもあり*2だが瞬きして見逃すなよ

Cause heaven ain't close in a place like this
天国はこんな所より遥か遠くだからな
I said heaven ain't close in a place like this
天国はこんな所より遥か遠くなんだよ
Bring it back down, bring it back down tonight
元に戻すんだ*3、今夜元に戻すんだ
Never thought I'd let a rumor ruin my moonlight
噂が俺の月明かりを霞めるなんて思いもしなかった

[Chorus:]
Well somebody told me
ああ、誰かが言ったさ
You had a boyfriend
お前に彼氏がいたって
Who looked like a girlfriend that I had in February of last year
そいつは前の2月ごろ 俺が付き合ってた女と似てるらしいな*4
It's not confidential
秘密でもないだろ
I've got potential
俺にはポテンシャルがある

Ready? Let's roll onto something new
いいか、何か新しい事をしようぜ
Taking its toll and I'm leaving without you
荒らし回ってお前を置いていくのさ
Cause heaven ain't close in a place like this
天国はこんな所より遥か遠くだからな
I said heaven ain't close in a place like this
天国はこんな所より遥か遠くなんだよ
Bring it back down, bring it back down tonight
元に戻すんだ、今夜元に戻すんだ
Never thought I'd let a rumor ruin my moonlight
噂が俺の月明かりを霞めるなんて思いもしなかった

[Chorus:]
A rushin', a rushin' around
急ぎに急いでる

Pace yourself for me
落ち着いてくれよ
I said maybe baby please
多分って言っただろ、頼むぜ
But I just don't know now
でも今はまだ分からないのさ
When all I wanna do is try
本当にやりたい時なのか

[Chorus:] x3
A rushin', a rushin' around
急ぎに急いでる

*1 Break my back to do: doするために苦労する
*2 Anything goes: 何でもあり
*3 Bring it back down: 上にあげたものを「戻せ!」とか言う時に使うんですが、
わざとitの意味があいまいになってます。


[以下解説]
よくわからない歌詞ですね。
キラーズ自身が何についての歌なのかをぼやかしているので仕方ありません。
訳のせいじゃないはずです(笑)

恋愛関係の歌なんでしょうが、*4がややこしいです。
元カノに外見が似てる元カレってどういうことなんでしょう。
同性愛者の歌って考える人も居るみたいです。
確かに全員ゲイだったら説明がつく^_^;

私は個人的に「お前の女みたいな元カレは俺の元カノに似てるから、俺ら恋愛センス似てるしうまくやっていけるじゃん?」みたいな意味かと思ってます。
ジャスティン・ビーバーみたいな元カレなんでしょう。

そういう見方をすると、
「今夜はお前と遊ぼうか。たのしくなるぜ。でも焦るなよ、俺も自分の本心が分からないんだ」
みたいな歌に聞こえますね。
みなさんも色々想像してみてください。




WHAT'S NEW?